Fredag 01.11.2019 - Servicearbeid på fiberlinje fra GlobalConnect.

00:01:00 - 06:00:00: Global Connect melder service arbeid på vår fiber linje, dermed vil alle smartsync tjenester være utilgjengelig. Ref: https://www.globalconnect.no/driftsmeldinger. Vi beklager de problemer dette medfører for deg som kunde.

Tirsdag 29.10.2019 - Servicearbeid på fiberlinje fra GlobalConnect.

00:01:00 - 06:00:00: Global Connect melder service arbeid på vår fiber linje, dermed vil alle smartsync tjenester være utilgjengelig. Ref: https://www.globalconnect.no/driftsmeldinger. Vi beklager de problemer dette medfører for deg som kunde. 

Driftsmeldinger 20.10.2019 - 22.10.2019

22.10.2019 kl 14:35:00: Alt oppe og går som normalt nå. NB! det var en mailkø på nesten 3000 e-post. Sending og mottak kan ta litt tid, innkommende e-post er forsinket levert fra Lørdag 20.10.2019 kl 15 og utover.
22.10.2019, kl 12:15:00: Nå har vi funnet en løsning og mailen kommer opp snart, kun bytte av en harddisk gjenstår. Prøver å anta 2-4 timer.....  før kl 16:15.
22.10.2019, kl 08:31:00: Vi har i løpet av natten ikke klart få opp smartsync.no clusteret. Jobber fortsatt på på problemet, men vi har dessverre ikke noe estimat på når det blir klart. Men det skal og vil komme opp. Ny oppdatering her ca. kl 12:00 i dag. Vi beklager det inntruffne.
21.10.2019, kl 23:28:00: Jobber nå intenst med oppstart problematikk, for den flyttede serveren. Det vil fortsatt ta noe tid få å få dette opp. Enn så lenge har vi ikke noe tidsestimat for når problemet er løst. Flyttingen av serveren har desverre vært smertefullt med lang nedetid. Til info er har det kun vært 2 timer søvn på meg de siste 56 timer, så det er på ingen måte latskap fra vår side. Vi har tilkalt ekspertise fra eksternt selskap med denne problematikken også. Prøver å oppdatere ofte her, men problemet må også lløses, har tatt imot 100 talls av telefoner SMS m.m.  Ikke lett å koordinere alt samtidig her.Vi beklager på det sterkeste den lange nedetiden og hva dette medfører for deg som kunde.
21.10.2019, kl 17:45:00: En prosess i gjenopprettings prosessen, startet 10/21/2019 08:35:44 er nå ferdig med 100% av prosessen, arbeider nå med oppstart og aktivering av Cluster i VMware, makinen bør være oppe om ikke så lenge. 
21.10.2019, kl 16:30:00: En prosess i gjenopprettings prosessen, startet 10/21/2019 08:35:44 er nå ferdig med 94% av prosessen.
21.10.2019, kl 15:47:00: En prosess i gjenopprettings prosessen, startet 10/21/2019 08:35:44 er nå ferdig med 88% av prosessen.
21.10.2019, kl 15:03:00: En prosess i gjenopprettings prosessen, startet 10/21/2019 08:35:44 er nå ferdig med 83% av prosessen.
21.10.2019, kl 14:21:00: En prosess i gjenopprettings prosessen, startet 10/21/2019 08:35:44 er nå ferdig med 79% av prosessen. (1 time xx min igjen??!)
21.10.2019, kl 12:21:27: En prosess i gjenopprettings prosessen, startet 10/21/2019 08:35:44 er nå ferdig med 67% av prosessen. (1 time 47 min igjen??!)
21.10.2019, kl 11:30:26: En prosess i gjenopprettings prosessen, startet 10/21/2019 08:35:44 er nå ferdig med 57% av prosessen.
(2 timer igjen?!)
21.10.2019, kl 09:51: En prosess i gjenopprettings prosessen, startet 10/21/2019 08:35:44 er nå ferdig med 44% av prosessen...
21.10.2019, kl 09:15: En prosess i gjenopprettings prosessen, startet 10/21/2019 08:35:44 er nå ferdig med 38% av prosessen...
21.10.2019, kl 06:44: Estimert gjenstående tid igjen for overføring av data til ny server er nå 2 timer og 1 minutt.
20.10.2019, kl 14:00:Grunnet feil på maskinvare er vi umiddelbart nødt til å stoppe tjenesten for å flytte ALLE kundedata over på annen maskinvare. Årsaken er at aktiv maskin har problemer med maskinvaren.Ingen kunde data/epost deg vil forsvinne eller gå tapt. Grunnet størrelsen på kundedata vil det ta tid å overføre dette til ny maskinvare. 
1. Antatt nedetid er estimert il å lvære mellom 8 - 16 timer fra ca. klokken 15 den 20.10.2019. De fleste kjenner nok til hvor flink Microsoft er til å beregne gjenstående tid. 
2. Tilgang på epost i denne perioden er da ikke mulig. 
3. Hvis epost klient/mobile enheter spør om passord eller kommer med andre forslag om å prøve endringer, MÅ dere bare lukke epostleser eller app og velge avbryt. Forsøk ikke å endre passord eller svare ja på forslag fra MS outlook, det vil føre til endringer lokalt på din konfigurasjon i epost klient. Hvis du som kunde endrer noe, kan det være at man må legge inn epost konfugurasjon på nytt. Beklager på det sterkeste det korte varselet på denne driftstansen. Vi har konkludert med at nedetid i helg er bedre generelle arbeidsdager.
Vi beklager det intruffne og de problemer dette vil medføre for deg som kunde.
Dato: 10.10.2019: Arbeide på Exchange serverne i dagene fremmover er nødvendig, og NEDEtid vil forekomme. Tjenesten skal/må flyttes over på ny maskinvare, oppdateringer når arbeide pågår vil kunngjøres her. Arbeide vil stort sett foregå nattestid, så lenge noe kritiskt ikke inntreffer igjen. Vi beklager de problemer dette vil medføre for deg som kunde. 

Dato: 07.10.2019 kl 17:55 - Exchange oppe som normalt, tjenesten fungerer stabilt igjen.
Dato: 07.10.2019 kl 10:25 - Exchange kun periodiskt, får forsatt feil på "hardware", bytte en "Hard disk" pågår, tjenesten vil gå opp og ned i perioder.
Dato: 07.10.2019 kl 08:05 - Diskfeil på exchange server i smartsync løsningen, arbeide pågår med feilsøkning.